Campagnekick-off
Woningmarkt, gezondheidszorg, asiel en immigratie, veiligheid / criminaliteit en defensie. Volgens de nieuwste uitvraag van RTL zijn dit de verkiezingsthema’s.
Het bevestigt hoe het Belang van Nederland in de samenleving staat. Het raakt immers de kernthema’s zoals partijleider Wybran van Hage ze benoemde tijdens de campagnekick-off.
Een campagnekick-off die wat mij betreft de doordeweekse reis Enschede – Rotterdam – Enschede absoluut waard was. De kick-off in Rotterdam was de start van een campagne die ons voert van Enschede tot Maastricht, van Rotterdam tot de Waddeneilanden.
Inspirerende sprekers
De avond bracht een inspirerende mix van sprekers:
Wybren van Hage – ondernemer, partijleider en verkiesbaar in en voor het Belang van Nederland.
Meir Villegas Henriquez – rabijn en adviseur in het hoger onderwijs.
Ennio Senese – Managing Director UMS Group en actief in het Belang van Nederland.
Dorien Rookmaker – financiële sector, politica en verkiesbaar in en voor het Belang van Nederland.
Harm Beertema – docent, politicus en verkiesbaar in en voor het Belang van Nederland.
Ebru Umar – ondernemers en columnist voor verschillende media
De sprekers Wybren van Hage (visie), Meir Villegas Henriquez (wijsheid), Ennio Senese (daadkracht), Dorien Rookmaker (EU-ervaring), Harm Beertema (onderwijskennis) en Ebru Umar (scherpe toon) inspireerden ons allemaal.
Maar zonder iemand te kort te willen doen. Ebru Umar sprong er voor mij uit met haar scherpe en tegelijk relativerende toon. Haar ‘verslag in real time’ was origineel en doeltreffend.
Ook de nieuwe gezichten op de (nog vast te stellen) kieslijst maakten indruk. Een mooie afspiegeling van de aanwezigen.
Patriotten van nu
Wat mij bijbleef: in de zaal zag ik patriotten. Mensen die inzien wat er op het spel staat. Mensen die verantwoordelijkheid willen nemen — voor hun land, hun buurt, hun toekomst.
Woorden als beschaafd, bevrijden, we zijn geïslamiseerd, het zijn marxisten, kiezen tussen verval en herstel, BVNL zet de Nederlander weer centraal, verantwoordelijkheid terughalenen de staat moet faciliteren gaven precies dat sentiment weer.
Daarmee staan we als Belang van Nederland in een zekere traditie: die van de historische Patriottenbeweging in de late 18e eeuw — burgers die zich verbonden voelden met hun land, hun cultuur, hun waarden. Niet om uit te sluiten, maar om te beschermen wat van ons is.
Dat nu juist de benoemde kernthema’s, raken aan de top 5 belangrijkste verkiezingsthema’s voor de aankomende Tweede Kamerverkiezingen. Het onderstreept hoe groot ons werkelijke potentieel is.
Komende campagne
Vol energie en boordevol inspiratie zie ik dan ook uit naar de komende campagne. Een campagne waarin “Nederland moet weer van het slot!” “Het kan wél!” op al deze verkiezingsthema’s uitgebreid aan bod zullen komen op de verschillende locaties van het Belang van Nederland.
Sluit je aan bij #teamBVNL en help Nederland van het slot!
Stem in het Belang van Nederland,
Nederland voorop en vooruit!
#TK2025 #GR2026 #StemBVNL
Een oproep: wij zijn voor onze betalingsverplichtingen afhankelijk van donaties van onze leden / lezers of reclame. Reclame maken betekent in veel gevallen ook onafhankelijkheid inleveren en daar passen we voor. Daar komt bij: het midden- en kleinbedrijf is al bijna uitgeroeid door handelen van de huidige overheid. Daarom deze oproep: steunt u ons s.v.p. met een kleine donatie, als het uitkomt een wat grotere of wordt lid van onze beweging / partij. Er blijft nergens geld aan de welbekende strijkstok hangen. Alle financiën verkregen via donaties of lidmaatschap worden gebruikt voor het hosten van onze website en informatievergaring. Het bankrekening nummer van Verbindend Enschede: NL37 KNAB 0257 6796 42
Geef een reactie